Rozwiń kreatywność dziecka

with Brak komentarzy

Jak rozwijać kreatywność i twórczość Twojego dziecka w czasie przygotowywania obiadu bez wydawania na to żadnych pieniędzy?   Uważasz, że jest to mało wykonalne? Albo, że ta informacje jest nieprawdziwa?   Dzieci bardzo lubią wyzwania, jak również bardzo szybko się … Czytaj więcej

9. Gra – Mnożenie

with Brak komentarzy

Zasady gry: Zielona flaga, przycisk START i zaczynasz. Gra wyświetla pytanie i oczekuje na wpisanie prawidłowego wyniku. Wynik należy wpisać z klawiatury w dolnym pasku. Za każdą prawidłową odpowiedź dodawany jest punkt. Aby zakończyć grę należy skorzystać z przycisku STOP … Czytaj więcej

28. Budowa Gry Scratch „Mnożenie”

with Brak komentarzy

Dzisiaj pokażę Wam, krótką i szybką grę. Gra będzie sprawdzała znajomość tabliczki mnożenia. Budowanie gry na żywo możecie zobaczyć na filmie     Od czego zaczynamy? Po pierwsze wybieramy plansze – czyli tło. Po drugie wybieramy bohaterów naszej gry – … Czytaj więcej

8. Gra – Wykreślanka

with Brak komentarzy

Jak grać? Zielona flaga i przycisk START i zaczynasz. Wyraz którego szukasz wyświetla się obok napisu „SZUKANY WYRAZ”. Kolejność liter zaznaczanych pokazuje się obok szukanego wyrazu no i oba wyrazy muszą być takie same. Jeśli się pomylisz klikasz po prostu „ZRESETUJ WYRAZ” […]

Dla kogo jest ta strona?

with Brak komentarzy

Cześć tu Monika Na tej stronie będzie można znaleźć informacje na temat nauki programowania własnych gier.   Nie lubię słowa „programowanie” dlatego bardzo często używam zamiast niego słowa „budowanie” programów, aplikacji lub gier. Jestem, pasjonatką w wykorzystywaniu komputera do celów … Czytaj więcej

O mnie

with Brak komentarzy

Cześć   Nazywam się Monika Maćko i uczę dzieci budowanie własnych gier dzięki czemu kreatywnie i twórczo spędzą czasu przed komputerem. Poprzez zabawę wprowadzam również elementy zarządzania projektami IT. Przecież napisanie gry to nie mały projekt, który należy podzielić na … Czytaj więcej

7. Gra – Zestrzel balony

with Brak komentarzy

Zasady gry: Sterowanie za pomocą myszki poruszamy celownikiem. Celem gry jest zestrzelenie balonów – balon znika jeśli klikniemy na nim prawym przyciskiem myszy. Za trafienie w balona dostajemy punkt, za trafienie w ptaka tracimy życie.

4. Gra – Rajd w tunelu 2.0

with Brak komentarzy

Zasady gry: Wydostań się robaczkiem z labiryntów tuneli. Po drodze możesz zbierać monety, na przejście każdej mapy masz 30 sekund, jeśli dotkniesz czerwonych rur, zaczynasz mapę od początku. Gdy zabraknie czasu tracisz życie, kontynuujesz grę od mapki na której skończyłeś.

3. Gra – Rajd w tunelu

with Brak komentarzy

Zasady gry: Zadaniem gracza jest przejście robaczkiem z punktu startu do mety zbierając monety. Punkty zaliczane są za każdą zebraną monetę. Nie dotykamy czerwonych przegród. Sterowanie: strzałka w prawo – obrót zgodnie z ruchem wskazówek zegara strzałka w lewo – obrót przeciwnie do ruchu wskazówek zegara strzałka w górę – ruch naprzód

2. Gra – Wyścig

with Brak komentarzy

Zasady gry: Gracz wciela się w wyścigówkę, jego zadaniem jest ominąć wszystkie inne pojazdy. Sterowanie: Poruszamy się wyścigówką strzałkami w prawo i w lewo oraz góra i dół gdy przyspieszamy lub zwalniamy.

1. Gra – Latający słoń

with Brak komentarzy

Zasady gry. W grze gracz wciela się w jabłuszko i ucieka przed słoniem. Sterujesz jabłkiem za pomocą myszki. Gra uruchamia się po naciśnięciu zielonej flagi, grę zatrzymujemy poprzez naciśnięcie czerwonego ośmiokąta.

10. Zapowiedź LEGO BOOST w Scratch

with Brak komentarzy

Cześć to znowu ja OLMO ? Już się nie mogłem doczekać, żeby Wam powiedzieć. Monika postanowiła kupić mi, Oli i jej bratu robota z okazji pierwszego całego miesiąca z Wami. Wiecie, że już ponad miesiąc uczę się budować swoje gry? Niedługo będziemy również robić gry z robotami, […]

8. Budowa Gry Scratch „Wyścig” – część 3

with Brak komentarzy

Część to znowu ja OLMO ? To już nasza 3 część gry. Ostatnio ożywiliśmy jedynie wyścigówkę. Przydałoby się by na naszej jezdni były jakieś przeszkody. Przeszkodami będą oczywiście inne auta, które będziemy bez zderzenia wymijać. Jak pamiętacie gra kończy się, gdy […]

6. Budowa Gry Scratch „Wyścig” – część 1

with Brak komentarzy

Cześć to znowu ja OLMO ? Cieszę się, że znowu się spotykamy. Nie mogłem się doczekać już zrobienia obiecanej gry wyścigowej. A ty? Poniżej gra którą zrobiliśmy wspólnie. Pobawcie się chwilkę i opowiem wam jak ją zrobić. Jak się pogubicie to dorzucimy filmik z nagrania budowania tej gry.

5. Budowa Gry Scratch – Latający słoń

with Brak komentarzy

Cześć to znowu ja OLMO ? Cieszę się, że możemy znowu się bawić. Dziewczyny czyli Ola z Moniką nie wierzą, że zrozumieliście coś z poprzedniej gry Pogoń Robaka. Troszkę się na nich obraziłem, bo starałem się Wam to jak najdokładniej wytłumaczyć. Monika postanowiła, że nagra […]

4. Jak tworzyć gry w Scratch 3.0?

with Brak komentarzy

Cześć to znowu ja OLMO ? Cieszę się, że bawimy się razem dalej. Poprzednim razem (jeśli nie widziałeś zajrzyj do 3. Jak budować gry w Scratch 3.0?) zaczęliśmy już poznawać nasz plac budowy, niestety nic jeszcze na nim nie zbudowaliśmy. Nasz cały plac budowy jest podzielony na kilka różnych części, …

3. Jak budować gry w Scratch 3.0?

with Brak komentarzy

Cześć to znowu ja OLMO ? Wiem już jak wygląda nasz Scratch – obecnie jest to już 3 wersja, bo powstał on już dość dawno. Do tworzenia gier potrzebujemy „edytora”, który będziemy nazywać placem budowy. Teraz chciałbym poznać razem z Wami wszystkie jego zakątki, by wiedzieć co mogę na nim zbudować …

2. Co to jest SCRATCH?

with Brak komentarzy

Zaczynamy naszą przygodę z budowaniem gier. Nie mogłem się już doczekać. Ty też? Pierwsze gry będziemy robić w „Scratchu” – ja nie wiem co to jest, a ty? Troszkę się boję, ale Ola mówi, że to proste. „Scratch” to po prostu taki plac budowy możemy na niego wejść przez stronę internetową: …

OLMO kto to taki?

with Brak komentarzy

Moja historia. Cześć !!! Mam na imię Olmo, jestem lwem a dokładniej lwiątkiem. Wymyśliła mnie Ola z mamą Moniką. Moje imię składa się z pierwszych liter ich imion OL – od Oli oraz MO – od Moniki, razem mamy: OL + MO = OLMO. Ola ma 10 lat i jest bardzo ciekawa świata podobnie jak ja. Lubi budować z klocków lego i grać …